Formule-Student-VUT
Formule-Student-VUT

Drtivá většina motoristických nadšenců vídá závody Formule 1 a jejich špičkové vozy jenom v televizi. Studenti technických univerzit však mají díky mezinárodní soutěži Formula Student možnost postavit si vlastní formuli! Jejich vozidla se ale samozřejmě od „supervozů“ Formule 1 dost liší.

Formula Student

na startu!

„Vozy Formula Student jsou užší a kratší, jejich motor může mít maximální zdvihový objem jen 610 cm3 (vlastně jako dávný Trabant), anebo je možno použít elektrický pohon. Při stavbě je podle daných pravidel na prvním místě bezpečnost jezdců,“ vysvětluje Ing. Pavel Ramík z Ústavu automobilního a dopravního inženýrství VUT v Brně.

Myšlenka studentské formule vznikla v USA v roce 1981 a brzy se rozšířila téměř do celého světa. Soutěž není jen prostým závoděním. Disciplíny jsou rozděleny na takzvané statické – mezi které patří hodnocení designu, ceny a vyrobitelnosti i obchodních plánů týmu – a dynamické, jako je akcelerace či sprint. Hlavní disciplínou pak je vytrvalostní závod v délce přibližně 22 km.

ZLATÉ česko-moravsko-slezské RUČIČKY studentů VUT v Brně připravily vůz, se kterým chtějí pokořit stovku konkurentů

První návrhy Formula Student vznikaly na Ústavu automobilního a dopravního inženýrství FSI VUT v Brně už před několika lety. Díky finanční podpoře hlavního partnera, kterým je společnost Bosch Diesel Jihlava, pak bylo možné formuli přenést z konstrukčních prken do reality.

Napoprvé jsme se „otrkali“

Základem studentského vozidla je prostorový rám z ocelových trubek. Pohonný agregát loňského speciálu Dragon 1 i letošního Dragonu 2 tvoří jednoválcový motor Husaberg FE 570 o objemu 570 cm3 a maximálním výkonu 42 kW při 8 800 ot/min. Hmotnost vozidla bez řidiče je 220 kg, díky čemuž dosahuje zrychlení srovnatelného třeba se soutěžními vozy Porsche.

Tým TU Brno Racing se vloni historicky poprvé zúčastnil mezinárodní soutěže v anglickém Silverstonu. I přes závadu převodovky, jejíž vinou nemohl jet všechny disciplíny, skončil tým brněnských nováčků ve dvou třetinách výsledkového pole; a to v konkurenci téměř stovky týmů při premiérovém vystoupení zase není tak zlé.

„Naše formule byla po konstrukční stránce velice dobře hodnocena přítomnými odborníky, tým navštívil i patron soutěže Ross Brawn, vedoucí týmu Mercedes AMG,“ připomíná Ing. Ramík.

Pro letošní ročník studenti VUT postavili podstatně vylepšený nový vůz nazvaný Dragon 2. Rozrůstá se počet partnerů tohoto přitažlivého projektu – některé díly se například vyrábějí ve Školicím středisku Bosch Diesel, s jinými pomáhá Střední škola technická v Jihlavě anebo Střední průmyslová škoda v Jedovnici.

Formule-Student-VUT
Formule-Student-VUT

Letos pojedeme tři závody

Týmu se letos podařilo zajistit si účast hned ve třech závodech: největším evropském závodě v anglickém Silverstonu, dále v maďarském Györu a v závodě na okruhu v italském Varano de’ Melegari.

Tým studentů z několika fakult VUT, který na projektu pracuje, má více než 30 členů – od zkušených budoucích absolventů magisterského studia až po studenty a studentky prvního ročníku. O práci v něm je samozřejmě velký zájem – vždyť se jedná o nejprestižnější studentskou soutěž v oblasti automobilového průmyslu a studenti tu získají nejenom skvělé zkušenosti, ale i výborné předpoklady pro budoucí zajištění prestižního zaměstnání v oboru.

Pro další podrobnosti a novinky můžete navštívit oficiální stránky týmu www.tubrnoracing.cz
nebo jeho Facebook: www.facebook.com/tubrnoracing.

A držte našim hochům i dívkám palce!

Ivo Bartík
Tomáš Hájek
Téma: 
Lidé
Formula Student na startu!
Číslo 3/2012
||

Informace pro předplatitele

Vytisněte si dárkový poukaz:

Darkovy-poukaz.pdf

Bližší informace a objednání předplatného Mojí země:

Tištěná verze

SEND předplatné Praha
Tel.: +420 225 985 225
www.send.cz

Elektronická verze

AlzaMedia
www.alza.cz

Ediční plán 2019

1/2019 vychází 7. února
2/2019 vychází 4. dubna
3/2019 vychází 6. června
4/2019 vychází 1. srpna
5/2019 vychází 3. října
6/2019 vychází 5. prosince

Inzerce v časopise

Magazín Moje země nabízí řadu příležitostí k propagaci služeb, zboží, k prezentaci záměrů nebo image vaší společnosti. Prostředky jsou standardní inzertní plochy, sponzoring rubrik, PR články a aktivity. Reklama v časopisu Moje země je přiměřená a vstřícná nejen k zadavateli, ale i čtenáři a tím i pozitivně vnímaná a účinná.

Podmínky inzerce zde.

PARAMETRY
Náklad 11 tisíc výtisků, z toho 5 500 předplatitelů
Rozsah 96 stran + 4 strany obálky
Formát 175 × 254 mm
Čtenost 50 tisíc za číslo, 110 tisíc za delší období
Struktura 58 % ženy, 42 % muži
středoškolské vzdělání 46 %
vysokoškolské vzdělání 31 %
Periodicita dvouměsíčník
Cena výtisku 55 Kč, předplatitelé 45 Kč
Roční předplatné 270 Kč
Distribuce prodejní místa PNS po celé ČR
FORMÁTY INZERCE
Form-inz-01.png
Form-inz-02.png
INZERCE V RUBRICE REGION
Form-inz-03.png

Ediční plán 2019

1/2019 vychází 7. února
2/2019 vychází 4. dubna
3/2019 vychází 6. června
4/2019 vychází 1. srpna
5/2019 vychází 3. října
6/2019 vychází 5. prosince

Inzerce na webových stránkách časopisu

banner A šířka 981 px, výška 196 px
banner B šířka 239 px, výška 410 px

Vydavatel

MOJE ZEMĚ ČESKO s. r. o.
Gromešova 769/4, 621 00 Brno
Tel.: +420 532 193 011
www.mojezeme.cz
GPS: 49°15'3.933"N, 16°35'21.374"E


DIČ: CZ29364426
IČO: 29364426

Registr: Krajský obchodní soud v Brně
16.7.2012, oddíl C, vložka 75575
Šéfredaktorka
Kobzova
Martina Kobzová
Tel.: +420 728 726 068
E-mail: kobzova@mojezeme.cz
Marketing manažer
a obrazový redaktor

Redakce
Radosta
Pavel Radosta
E-mail: radosta@mojezeme.cz
Bartik.jpg
Ivo Bartík
Produkce Vedoucí inzertního oddělení
Rudolecka
Drahomíra Jindrová
Tel.: +420 532 193 030
Mob.: +420 723 129 935
E-mail: produkce@mojezeme.cz
Kobza.jpg
Pavel Kobza
Tel.: +420 532 193 032
E-mail: kobza@mojezeme.cz