Rok se „stovkou“

Monika-Palatkova.jpg
Monika Palatková
Pribehy-architektury.jpg
Pribehy-historie.jpg
Pribehy-prumyslu.jpg
Pribehy-Slovenska.jpg
Pribehy-Zivotniho-stylu.jpg

Speciální přílohou Mojí země, si připomínáme sto let od vzniku samostatného státu, výročí snad pro každého určující, s velkým přesahem, které zdaleka není jen připomenutím historického data. Vnímá ho tak i agentura CzechTourism, pro kterou je v letošním roce hlavním komunikačním tématem doma i v zahraničí. Jak se s tímto tématem pracuje, v čem je inspirativní a co se v souvislosti s ním připravuje, nám prozradila ředitelka agentury Monika Palatková.

Už od začátku roku se jubileum vzniku našeho státu skloňuje při mnoha příležitostech. Klíčovým projektem je i pro agenturu CzechTourism. Jak intenzivně ho prožíváte?

Musím říct, že velká část našeho týmu včetně mě tím projektem doslova žije, dostal se nám pod kůži. Se „stovkou“ se probouzíme, usínáme, obědváme. Jsem moc ráda, že se ukázalo, že jde o silné a krásné téma, přestože zpočátku panovaly jisté obavy, zda není pro oblast turismu příliš „státnické“. Projekt Společné století je totiž meziresortní záležitost a má také značný mezinárodní přesah. Přesvědčili jsme se, že je to téma „výživné“, nosné, jde napříč mnoha oblastmi, skrývá se v něm hodně silných příběhů a je velmi inspirativní i pro současnost. Jde o to ho především správně a citlivě uchopit, což se věřím dle dosavadních ohlasů podařilo. Z pohledu činnosti naší agentury se v něm krásně zrcadlí všechny hlavní linky, kterým se dlouhodobě věnujeme – kultura, životní styl a sport i lázně. V rámci širšího meziresortního projektu, který u příležitosti oslav vzniku republiky běží, pak navíc děláme marketing, vytvořili jsme kreativní koncept logem počínaje, přes mediální kampaně doma i v zahraničí, výstavy, vojenské přehlídky… Je to opravdu velké sousto, které nás zaměstnává, ale jak už jsem říkala, moc baví.

S jakými reakcemi se zatím setkáváte, jak jsou oslavy vnímány?

To téma se týká každého z nás, každý se může zapojit, nějak se k němu postavit, což mnoho jedinců, organizací, spolků, asociací nebo měst a obcí aktivně udělalo. Zářným příkladem jsou sokolové a Všesokolský slet, úžasně zorganizovaná akce s fantastickou atmosférou. Cílem naší kampaně je jemnou a nenásilnou formou sdělit, že ať se v naší republice dělo cokoliv, neměnili bychom. Tak zní hesla našich ambasadorů, kterými jsou významné české a slovenské osobnosti, z nichž ostatně některé najdete v tomto materiálu. Naše výzva „oslavme společné století“ má povzbudit v Češích i Slovácích národní hrdost a sounáležitost. Nemáme ambici vykládat historii, posuzovat klíčové historické momenty nebo někoho poučovat, nabízíme spíš takový inspirativní průlet stoletím s připomenutím toho, co se povedlo, na co mohou být Čechoslováci pyšní.

A není toho vůbec málo, jak čtenáři mohou vidět na dalších stránkách v jednotlivých „příbězích“ – průmyslu, architektury a dalších. Co vás osobně oslovilo nejsilněji?

Sokolové, Klub českých turistů, který letos slaví 130 let, legie – to považuji za DNA Čechoslováků, základní esenci. Škodovka, Baťa. Víte, žádnou sebedražší kampaní národní identitu nevytvoříte, musíte ji mít o co opřít. A to jsou přesně ty značky, které stojí na pevných hodnotách, mají tradici a přežily i v těžkých dobách. Konkrétně Tomáš Baťa a jeho příběh, to je pro mě něco nepřekonatelného a opravdu inspirativního. Vynikal nejen jako bravurní manažer, ale i starosta Zlína. Naprosto předběhl dobu. My dnes mnohdy objevujeme, s čím on už pracoval před sto lety. To, čemu říkáme společenská odpovědnost, práce pro lokální komunitu, zájem nejen o výkony svých zaměstnanců, ale i co prožívají mimo práci, propojení samosprávy a firem, veřejného a soukromého sektoru, s tím vším on už pracoval. A příklad Škodovky, to je paralela s celou Českou republikou.

Jak to myslíte?

Dokážeme stavět na tradici, ale současně přidat invenci a držet krok se světem, jít dopředu, viz dnešní produkce Škodovky, vozy Kodiak nebo Karoq. Jsme tak i vnímáni zahraničím, jako féroví, důvěryhodní, dokážeme odvést dobrou práci za odpovídající cenu. Na nic si nehrajeme, neslibujeme, co nemůžeme splnit, sice se někdy malinko podceňujeme, ale když už jsem zmínila Baťu, ten v jednom ze svých nadčasových citátů říkal: Nebojíme se budoucnosti. Jsem přesvědčena, že to stále platí. Česká republika už není vnímána pouze jako země, kde se – řekněme – hojně pije pivo. Naši image v zahraničí spoluvytvářejí také jiné, nové komodity. Jsme dobří například v IT technologiích, firmy jako AVG a AVAST jsou už dnes podle posledních průzkumů zahraničím vnímány podobně jako česká značka Pilsner Urquell.

Dotkla jste se reputace České republiky ve světě. To je přímo parketa agentury, jak si stojíme?

Vloni v souvislosti právě s přípravou projektu „Společné století“ a vůbec propagace značky Česká republika a její prezentace jsme dělali průzkum na čtyřech evropských a dvou mimoevropských trzích a opravdu to vnímání naší země je pozitivní. Zejména Američané, Rusové a Poláci nás vnímají velmi, velmi pozitivně. Mimochodem právě Američané byli mezi prvními, kteří se už od začátku roku při různých příležitostech hlásí i k našemu výročí republiky. Mají dokonce vlastní vizuál české a americké vlajky se stovkou. Až symbolické bylo letos otevření přímé letecké linky Praha–Filadelfie, na jejímž uvedení do provozu jsme participovali. Vždyť právě v tomto pensylvánském městě podepsal Masaryk v roce 1918 deklaraci o nezávislosti československého státu.

Obecně se do turismu promítají všechny aspekty vnímání naší země – celkový kontext, je to opravdu dobrý indikátor. Víte, co patří pohledem cizinců k největším aktivům České republiky? Táborák, buřty, kytara a možnost jít volně a svobodně do přírody, do lesa, s rodinou na piknik. Což bereme jako samozřejmost, ale je to velmi cenná věc a je to přesně ta esence naší národní identity, o které jsem hovořila. A to už jsme zpět u KČT, sokolů, kteří stavěli rozhledny, značili stezky…

Vraťme se k oslavám vzniku státu, spousta akcí už proběhla, mnoho se jich připravuje. Pozvete na některé čtenáře?

Samozřejmě s tím tématem pracujeme už od začátku roku. Jizerskou padesátkou počínaje přes zimní olympiádu v Pchjongčchangu, kde jsme mimochodem s velkým úspěchem poprvé v Českém domě prezentovali virtuální sáně, na kterých lze zažít tříminutovou multimediální cestu historií naší republiky. Objevují se i na dalších akcích, kam míříme, a musím přiznat, že mě moc baví sledovat, jaký příjemný rozruch způsobují. Máme za sebou gastrofestivaly, kde se vařila jídla první republiky, v různých regionech vznikají různorodé zajímavé projekty. Čeká nás toho samozřejmě ještě skutečně mnoho, s příchodem podzimu budou oslavy gradovat. Na stránkách www.spolecnestoleti.cz, které jsou páteří celého projektu, naleznete spoustu informací i programový katalog. Možná bych ale přece jen pozvala na jednu naši tradiční akci, kterou pořádáme – festival filmů s cestovatelskou tematikou Tourfilm, který se koná 5. a 6. října v Karlových Varech. Partnerskou zemí letošního ročníku nemůže být nikdo jiný než Slovensko a v duchu jubilea založení republiky a našich sloganů „neměnil/a bych“ je vyhlášena i fotografická soutěž s názvem „Česko je super! Tak to vyfoť!“ Probíhá na Facebooku a Instagramu a těšíme se, že se do ní zapojí mladší generace.

Kromě klasických marketingových nástrojů pracujeme totiž už několik let i s těmi novými, jako jsou sociální sítě; intenzivně spolupracujeme s vybranými blogery, youtubery, influencery, což se ukazuje jako velmi přínosné. I pro prezentaci České republiky jako destinace. Jsou to tvůrci online obsahů o cestování, kteří dokážou pozvat na netradiční místa po svém, atraktivně, tím, že se například vyfotí na rozhledně, udělají video a napíší, že je tam „cool“. Čerstvě máme za sebou v tomto směru unikátní akci, konferenci TBEX (The Travel Blog Exchange), která proběhla na konci července v Ostravě a přivítala několik stovek účastníků. Největší světové shromáždění blogerů, vlogerů, tvůrců obsahu o cestování a profesionálů z oblasti cestovního ruchu aktivních na sociálních médiích byla prestižní a současně ideální příležitostí ke zviditelnění Ostravy, Moravskoslezského kraje, celé České republiky a jejich regionů.

Jak vidíte, ani CzechTourism se v duchu Baťova citátu nebojí budoucnosti.

– více ve speciálu k tištěnému vydání Mojí země (na stáncích od 2. 8. 2018, nebo předplatné přes společnost SEND) nebo elektronickém vydání (registrací přes Alza.cz)

Redakce

ve spolupráci s agenturou CzechTourism.
Fotografie CzechTourism, Upvision, vydavatelství MCU – Libor Sváček a Tomáš Hulík, Martin Frouz, Antonín Reňák, Veletrhy Brno, Archiv města Brna, Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, archiv H+Z, Moravské zemské muzeum, Pavilon Anthropos, archiv České obce sokolské a Pavel Radosta

Téma: 
Regiony
Příběhy století – speciál CzechTourism
Číslo 4/2018
||

Informace pro předplatitele

Vytisněte si dárkový poukaz:

Darkovy-poukaz.pdf

Bližší informace a objednání předplatného Mojí země:

Tištěná verze

SEND předplatné Praha
Tel.: +420 225 985 225
www.send.cz

Elektronická verze

AlzaMedia
www.alza.cz

Ediční plán 2018

1/2018 vychází 1. února
2/2018 vychází 5. dubna
3/2018 vychází 7. června
4/2018 vychází 2. srpna
5/2018 vychází 4. října
6/2018 vychází 6. prosince

Ediční plán 2019

1/2019 vychází 7. února
2/2019 vychází 4. dubna
3/2019 vychází 6. června
4/2019 vychází 1. srpna
5/2019 vychází 3. října
6/2019 vychází 5. prosince

Inzerce v časopise

Magazín Moje země nabízí řadu příležitostí k propagaci služeb, zboží, k prezentaci záměrů nebo image vaší společnosti. Prostředky jsou standardní inzertní plochy, sponzoring rubrik, PR články a aktivity. Reklama v časopisu Moje země je přiměřená a vstřícná nejen k zadavateli, ale i čtenáři a tím i pozitivně vnímaná a účinná.

Podmínky inzerce zde.

PARAMETRY
Náklad 12 tisíc výtisků, z toho 5 500 předplatitelů
Rozsah 96 stran + 4 strany obálky
Formát 175 × 255 mm
Čtenost 50 tisíc za číslo, 110 tisíc za delší období
Struktura 58 % ženy, 42 % muži
středoškolské vzdělání 46 %
vysokoškolské vzdělání 31 %
Periodicita dvouměsíčník
Cena výtisku 54 Kč, předplatitelé 45 Kč
Roční předplatné 270 Kč
Distribuce prodejní místa PNS po celé ČR
FORMÁTY INZERCE
Form-inz-01.png
Form-inz-02.png
INZERCE V RUBRICE REGION
Form-inz-03.png

Ediční plán 2018

1/2018 vychází 1. února
2/2018 vychází 5. dubna
3/2018 vychází 7. června
4/2018 vychází 2. srpna
5/2018 vychází 4. října
6/2018 vychází 6. prosince

Inzerce na webových stránkách časopisu

banner A šířka 981 px, výška 196 px
banner B šířka 239 px, výška 410 px

Vydavatel

MOJE ZEMĚ ČESKO s. r. o.
Gromešova 769/4, 621 00 Brno
Tel.: +420 532 193 011
www.mojezeme.cz
GPS: 49°15'3.933"N, 16°35'21.374"E


DIČ: CZ29364426
IČO: 29364426

Registr: Krajský obchodní soud v Brně
16.7.2012, oddíl C, vložka 75575
Šéfredaktorka
Kobzova
Martina Kobzová
Tel.: +420 728 726 068
E-mail: kobzova@mojezeme.cz
Marketing manažer
a obrazový redaktor

Redakce
Radosta
Pavel Radosta
E-mail: radosta@mojezeme.cz
Bartik.jpg
Ivo Bartík
Produkce Vedoucí inzertního oddělení
Rudolecka
Drahomíra Jindrová
Tel.: +420 532 193 030
Mob.: +420 723 129 935
E-mail: rudolecka@mojezeme.cz
Kobza.jpg
Pavel Kobza
Tel.: +420 532 193 032
E-mail: kobza@mojezeme.cz